Összes oldalmegjelenítés

2015. július 19., vasárnap

Virágfotós séta Nagykovácsitól Hűvösvölgyig

Végre! A nagyven fokos pesti hőségrekordnak véget vetett egy hidegfront, eső is esett, amire itt nagy szüksége volt a természetnek. Nem terveztem erre a napra semmi különöset... déltájban azon kaptam magam, hogy a háztartási tennivalókkal végeztem, az ebéd készen van, a terepfutásra beneveztem... és még előttem a fél nap! Kibuszoztam hát Nagykovácsiba, hogy megnézzem, nyílnak-e már a nőszőfüvek. A piros sáv jelzésű úton indultam el, elsétáltam a Vöröspocsolya mellett - micsoda szép fekete zászpák nyílnak pont a vöröses folttal szemben! - és bizony nőszőfű is bőven akadt! Felmásztam a Fekete-fejre, átkeltem néhány forgalmas közúton - a turistajelzés keresztülvezet ilyeneken is - végül Hűvösvölgybe érkeztem. Ez valamivel kevesebb, mint 10 kilométeres távolság. Az eső után felemelték a fejüket a vadvirágok, és fantasztikus avar-illatok szálltak, keveredve a virágillattal... madárdal, habos felhők a kék égen, sok-sok érdekes gyógynövény... igazi élmény-botanizálás volt!

Széleslevelű nőszőfű - Epipactis helleborine
Telki és Nagykovácsi környéke egyébként is "orchideás" hely. Már magot érlel a madárfészek kosbor, a fehér madársisak, a kétlevelű sarkvirág és a bíboros kosbor.
Végre volt időm a fényképezőgép manuális beállításaival bíbelődni... íme az eredmény :-)

Erdei tisztesfű - Stachys sylvatica

Széleslevelű nőszőfű - Epipactis helleborine

Széleslevelű nőszőfű - Epipactis helleborine

Széleslevelű nőszőfű - Epipactis helleborine

Széleslevelű nőszőfű - Epipactis helleborine

Kánya harangvirág - Campanula rapunculoides

Kis ezerjófű - Centaurium umbellatum

Göcsös görvélyfű - Scrophularia nodosa

Kis ezerjófű és egy "napszemüveges"...

A Vöröspocsolya most száraz

Fekete zászpa - Veratrum nigrum

Fekete zászpa - Veratrum nigrum


Közönséges párlófű - Agrimonia eupatoria

Fekete ökörfarkkóró - Verbascum nigrum

Fekete ökörfarkkóró - Verbascum nigrum

Bakfű - Betonica officinalis

Szeplős szegfű - Dianthus armeria

Kígyóhagyma - Allium scorodoprasum

Kéküstökű csormolya - Melampyrum nemorosum

Bunkós hagyma - Allium sphaerocephalon

Erdei tisztesfű - Stachys sylvatica

Fekete zászpa - Veratrum nigrum


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.