Összes oldalmegjelenítés

2016. június 8., szerda

A Tündér-szikla virágai

Hétköznap, munkanap... mi lehetne jobb, pihentetőbb annál, mint hogy dolgom végeztével sétálok egyet a természetben? Pestieknek persze ez úgy kezdődik, hogy "végy egy négyeshatos villamost, majd buszozz a 21-essel egy teljes vonalat fel a Normafáig", ez minimum egy órás út... De úgy gondoltam, megéri a zötykölődést, és gyakorolhatom a fák között behulló fénypettyeket "felhasználó" bokeh-fényképezést. Először is elsétáltam a Normafától a Libegő felső végállomásáig. Mindez nem volt túl érdekes, volt útközben egy lármás útépítés és temérdek ember, itt viszont úgy döntöttem, hogy nem szállok fel a Libegőre, inkább elindulok lefelé az ösvényeken, lássuk meg, hová is lyukadok ki... csodálatos, rejtett zugokra bukkantam! Hol itt, hol ott tértem le valamilyen ösvényre... nagyezerjófüvek, árvacsalánok, aztán egyszercsak egy csapat kétlevelű sarkvirág! Ezzel az orchideafélével még alig-alig találkoztam a Budai-hegységben, ekkorákat meg éppenséggel sehol sem láttam még. Végül a Tündér-sziklához jutottam. A tervezett rövid sétából végül egy kissé kalandos, meglepően hangulatos, ritka, színpompás, védett fajokban gazdag kirándulás lett.
A fénypettyek pedig valóságos sztárrá varázsolták még a legegyszerűbb vadvirágot is...
Tündér-szikla

Mogyorós lednek - Lathyrus tuberosus

Hólyagos habszegfű - Silene vulgaris

Mezei zsálya - Salvia pratensis

Készülődik már a széleslevelű nőszőfű is (Epipactis helleborine). Védett faj

Erdei tisztesfű - Stachys sylvatica

Foltos árvacsalán színhiányos példánya - Lamium maculatum

Nagyezerjófű - Dictamnus albus. Védett faj

Nagyezerjófű, szinte fehér példány - Dictamnus albus

Kétlevelű sarkvirág - Platanthera bifolia. Védett faj

Kétlevelű sarkvirág - Platanthera bifolia

Kétlevelű sarkvirág - Platanthera bifolia

Kétlevelű sarkvirág - Platanthera bifolia

Magyar repcsény - Erysimum odoratum. Védett faj

Piros gólyaorr - Geranium sanguineum

Pongyola harangvirág - Campanula sibirica

"Last minute" nagyezerjófű - Dictamnus albus. Védett faj

Baracklevelű harangvirág - Campanula persicifolia

Ágas homokliliom - Anthericum ramosum

Közönséges tarkakoronafürt - Securigera varia

Kéküstökű csormolya - Melampyrum nemorosum

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.