Összes oldalmegjelenítés

2023. augusztus 4., péntek

Elfuserált Madárfotók - természetfotó-kiállítás, kicsit máshogy

 2023 egy gyönyörű tavaszi péntekén nyílt meg a budapesti Dési Művelődési Házban egy kiállítás azokból a madaras képeimből, amikkel sokan tudnak azonosulni...Hiszen ki ne érezne kísértést, hogy fényképezőgépet – vagy akár kamerás mobiltelefont – ragadjon egy-egy madár lefényképezése céljából? És ki ne ismerné az élményt, hogy az addig valósággal pózoló madár a kamera láttán hirtelen hátat fordít, elrepül és a képen legfeljebb a faroktolla vége látszik? Vagy éppen a fakopáncs juszt is a fatörzs túloldalán kopácsol? Ki ne ismerné a jelenséget, hogy a fókusz makacsul egy gallyra szegeződik, miközben a madár életlen lesz, bemozdul? A modellek fürgék és korántsem mindig együttműködők!

A profi madárfotók lesből, odaszoktatott madarakkal, drága felszereléssel és sok türelemmel készülnek… „Kézből” sokkal nehezebb elcsípni őket!

A világszínvonalú természetfotósok valósággal elkényeztetnek bennünket csodálatos képeikkel. A vacakul sikerült képeket persze nem látjuk… na de majd most! 

Az alkalomra írt dalt előadja a művelődési ház dalköre. Zseniális volt :-)

A jól sikerült képek ámulatba ejtenek, megmutatják a madárvilág csodáit… de sokszor nem láthatjuk a madárfotózás nehézségeit, és a szépség mellett elsikkadó tulajdonságot: hogy a madarak viccesek! Hol fenyegetőek, hol fura pózokat vesznek fel… küszködnek a fészekrakással, felfuvalkodnak, játszanak és pancsolnak, tollászkodnak – és igen: biztos vagyok benne, hogy néha szándékosan bosszantják a fotóst. Úgyhogy egy-egy kis versikét is biggyesztettem mindegyik kép alá.

Stílusos sütemények! :-)

Az biztos, hogy nagyon szórakoztató dolog megfigyelni madaraink életét, a madárfotózásnál pedig kevés jobb kikapcsolódás van. Íme egy csokorra való válogatás furcsa, mókás, de mindenképp: elfuserált madárfotókból.

Köszönöm az ötletet és a kivitelezést minden barátomnak, aki csak részt vett benne!

 

A jég csúszik, szárny se használ:
Buli van a horgásztónál.
Tragédia, ha elbuknál?
Madár, küzdj és csúszva csússzál!
(Vízityúk)

Két szárnyamból mindjárt négy lett:
Tükröződve szép az élet.
(Dankasirály)

Placcs! Mondta a tőkés réce.
Elsüllyedt, és itt a vége!
(Tőkés réce)

Bár nem élő márvány kezem:
A nyakadat kitekerem!

(Galamb)

Mindjárt nagy baj lesz itten,
Nem megmondtam? Eredj innen!
Ujjat húznál a libával,
A tyúkudvar pitbulljával?
(Házilúd)


A rézfaxú bagoly létezik!
(Nílusi lúd)


Hopp, lecsúszott kaja, nedű.
Szoros lett az alsónemű.
(Tőkés réce)


Rocker vagyok, érces hangom
Híressé tesz, ezt bevallom!
Nem négy oktáv, de már várom
Kora reggel károgásom.
(Dolmányos varjú)


Sekély tóba - be ne perelj -
Beleálltam, mint a gerely.
(Tőkés réce)


Tudtam, hogy még megbánom:
Anyám volt a fodrászom.
(Kopasznyakú tyúk)


Fizetek, főúr, volt egy feketém,
Ábrándozva állok ágak rejtekén.
(Fekete rigó)


Fuss, Forest, fuss!
(Vízityúk)


Kis kacsa fürdik fekete tóban,
Jó ez a sok víz, fürdök a jóban.
Hogyha fürdök, nem viccelek:
Vízből húzok köríveket.
(Házi kacsa)


Jöttödben és elmenőben,
Rettegjél és féljél tőlem!
(Csóka)


Anyúúúú!
(Dolmányos varjú)


Óriáskígyó? Van eszemben…
Esélye sincs velem szemben!

(Dolmányos varjú)

Evező és kallantyú,
Az rajtam a fogantyú.
A szép hattyú nemes, kecses…
Így gondolod? Nagyon helyes!
(Bütykös hattyú)


Nem kell mindig harcolni:
Könnyen le tudsz rajzolni!
(Holló)


Kis barátom, ne légy léha:
A rocker is fürdik néha!
(Dolmányos varjú)


Én vagyok a mérges madár,
Békén hagyhatsz engem ma már!
Jobb, ha ezt most abbahagyod:
Én akkor is cuki vagyok!
(Csuszka)


Ledöntenél kaput, falat,
Ha viszket a püspökfalat.

(Chilei fütyülőréce)

Emészteni nehéz dolog,
Tollam így is ragyog,
Olvastam az interneten:
Introvertált vagyok.
(Galamb)


Rajtkőről se lehet szebben –
A szürke gém tovalebben.
(Szürke gém)


Ne reménykedj, le veled,
Nem kapsz tőlem se gyűrűt, se levelet!
(Holló)


Hápoghatok örömömbe’:
A csőrömet nem fogod be!
(Tőkés réce)


Van énnekem szárnyam,
Most is itt van nálam.
Anélkül is repülhetek,
Kőről kőre szökdécselek.
(Barázdabillegető)


Most mit nézel?
Nem fogok a hátsómon megülni!
Egy pilóta se úgy kezdte, hogy
Mindjárt tudott repülni!
(Kis vöcsök fióka)


Nem leszek a modelled.
Na én megyek, ég veled!
(Barázdabillegető)


Látlak, pajtás, nem bújtam el,
Nem vagyok a földön,
De hogy tudd, mit gondolok:
Nyelvemet kiöltöm.
(Zöld küllő)


Meghalt Mátyás király, oda az igazság,
Nem marad itt rejtve semmiféle gazság.
Szememmel követlek, részemről sziasztok,
Hogyha rosszalkodol, azonnal riasztok.
(Mátyásmadár, más néven szajkó)


Minőségi fészekbélést nem kapni a boltban,
Ott kell hát rá lecsapnom, ahol éppen ott van.
(Őszapó)


Hogyha saccra kiosztanál
Húsz szigorított évet,
Akkor sose csináltattál
Igazolványképet.
(Szürke gém)


Buli volt itt szombat este,
Nem nokedlit nyeltem,
Most nem könnyű vízre tenni
Karcsú, kecses testem.
(Chilei fütyülőréce)


Ezért még számolunk.
(Tőkés réce)


Csőrömet is süsse a Nap,
Ilyen a jó wellness,
Lebarnulni sose fogok,
D-vitamin meglesz.
(Házi kacsa)


Hogyha mindig ilyen gyorsan húzod el a begyedet,
Legközelebb inkább hozok festéket meg ecsetet.
(Tőkés réce)


Ijesztő egy alak:
Ezt látják a halak.
(Szürke gém)


Bóbita, bóbita táncol…
Szárnyat igéz a palackra,
Röpteti és kikacagja.
(Dolmányos varjú)

Fontos az én feladatom.
Egy percig se tagadom:
Ha kihúzom ezt a dugót,
Lefolyik a Balaton.
(Bütykös hattyú)

Így lesz aztán egy perc alatt
A galambból női kalap.
(Galamb)

Tüzet rakni: ősi álom,
Gyufát kéne ellopni,
Előbb-utóbb kitalálom,
Hogyan kell meggyújtani.
(Dolmányos varjú)

Ez az én fám! Takarodj, akárhogy is őrzöd,
Ha még egyszer itt meglátlak, letépem a csőröd.

(Nagy fakopáncs)

Azt hitte, hogy lefotózhat…
Ekkora nagy marhát!
De legalább megmutatom,
Milyen a szép farhát.
(Széncinege)

Nem rángatom a bundádat,
Adj egy szál szőrt, lécci,
Megígérem, rendes leszek,
Nem fogom kitépni!
(Csóka)

Jövök-megyek, burukkolok, ez a galamb élet,
Ha kell, még sakkozok is, ez most az elmélet.
Tollas farhát, kéremszépen, ilyet úgyse kapni,
Fellépés egy ferde ágra… jobb ez, mint egy hakni.
(Galamb)

Azt hiszed, hogy távoltartod a magamfajta madarat?
Túljár biz’ a te eszeden ész, erő és akarat.
(Dolmányos varjú)

Zuhanyozok, fürdök, pancsolok a tóban,
Ti meg közben, ti szegények, ültök az autóban…
(Tőkés réce)

Egész télen szotyit, faggyút, no meg diót ettem…
Éppen ezért márciusra cinkegolyó lettem.
(Széncinege)


Itt a tavasz, a szerelem,
A vággyal telt mámor,
Talán ezért lett a szárnyam
Esküvői fátyol.
(Tőkés réce)


Teszek-veszek, tollászkodok, én vagyok a legszebb,
Alig tudok választani, kivel rakjak fészket…
Nem is tudom, izguljak-e, vagy érezzek örömet,
De az biztos: randi előtt lerágom a körmömet.
(Tőkés réce)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.