Összes oldalmegjelenítés

2015. május 5., kedd

A tavasz nyitánya a Tétényi-fennsíkon: apró, virágzó szépségek a Szoborpark mögött

A Tétényi-fennsík nagyon értékes élőhely. Annak ellenére, hogy a területet sokáig katonai gyakorlótérként használták, sok növény pont itt találja meg az élőhelyét. A száraz, porlódó dolomittól fehérlő ösvényeken apró hüllők, gyíkok surrannak, a figyelmes nézelődő rengetegféle szép rovart, pillangót láthat. Mindehhez könnyű eljutni, a Szoborpark (Memento Park) jó viszonyítási pont: a tanösvény mögötte kezdődik, a tájat pedig egy hatalmas, futurisztikus beton víztorony látványa uralja. Viszonylag kis területen nagyon sokféle élőhely alakult ki, ezért rövid séta alatt is nagyon sok téma tárul a makro-fotós objektívje elé. Elég sokan kocogni, lovagolni, kutyát sétáltatni járnak ki ide, tehát póráz nélküli érdeklődőkre is számítani kell. Engem ezúttal három lelkendező vizsla borított fel. A guggolva-hasalva fényképezgető ember ellenállhatatlanul vonzó a kíváncsi négylábúak számára...
Magas gubóvirág - Globularia punctata
Alapvetően azért buszoztam ki a délutánban, mert kíváncsi voltam, kibújtak-e már a kosborfélék (egyet sem láttam), valaki a henye boroszlánt említette (nem találtam meg), a szomorú estike viszont meglett, ezzel a fajjal most találkoztam először. Amilyen feltűnő, különös egzotikumot áraszt barnásan erezett, négyes szirmaival kellő közelségből nézegetve, annyira nehéz észrevenni egyébként a fű között... Egészen napnyugtáig bóklásztam a tanösvényen, sőt fényképeznivaló akadt még a buszmegállóban is hazafelé - a kanyarban felbukkanó busz le se fékezett, a sofőr nem feltételezte, hogy a buszt várom... de így lett újabb húsz percem a nézelődésre. Sőt, búcsúzóul még egy igazi különlegességgel is megajándékozott a fennsík: a víztoronyhoz közel találtam egy teljesen fehér virágú, "albínó" magas gubóvirág tövet.
Szép délután volt!

Mezei zsálya - Salvia pratensis

Szomorú estike - Hesperis tristis

Pusztai meténg - Vinca herbacea

Erdei gyöngyköles - Aegonychon purpurea-coeruleum

Valamelyik zsellérke (Thesium) faj képviselője

Csabaíre vérfű - Sanguisorba minor

Kisfészkű hangyabogáncs - Jurinea mollis. Most is van rajta hangya

Kisvirágú csüdfű - Astragalus austriacus

Osztrák zsálya - Salvia austriaca

Mezei zsálya - Salvia pratensis

Apácavirág - Nonea pulla

Magyar szegfű - Dianthus pontederae

Bókoló habszegfű - Silene nutans

Orvosi atracél - Anchusa officinalis


Magas gubóvirág "albínó" virágú töve - Globularia punctata

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.