Összes oldalmegjelenítés

2016. június 13., hétfő

Virág-áradat homokpusztákon, szántóföldek szélén ballagva

Szentendrei-sziget! Az én kincses szigetem! Miután lefestettem az ablakrácsokat, az erkélykorlátot, kitakarítottam, lenyírtam a füvet a telken, elérkezettnek láttam az időt egy fotós sétára a környező parlagokon és a szántóföldek szélén. Bemászkáltam a kócos akácos ligetekbe is, természetesen nem a Vízmű-védterületen, hiszen az belépési engedély-köteles, de így is akad rengeteg látni- és felfedeznivaló... Közben félig megettek a szúnyogok. Nézzük csak, mi minden virít az útszélen nyár elején a Szentendrei-szigeten?
Látkép a Pilis "bálnahátú hegyei" felé

Réti iszalag - Clematis integrifolia. Védett faj

Bár "törökszegfűnek" is nevezik, ez igazi bennszülött magyar szegfű - Dianthus pontederae

Új felfedezés, hogy a szigeten is él poloskaszagú kosbor - Orchis coriophora, Védett, mint minden orchidafajunk

Kakascímer, valamelyik - talán a csörgő. Rhinantus sp.

Poloskaszagú kosbor (Orchis coriophora) egy kicsit más színben. Az illata sem az a tipikus virágillat.

Árvalányhaj és lila ökörfarkkóró (Verbascum phoeniceum)

Nehéz észrevenni a fűben rejtőző aprócska poloskaszagú kosbort

Kakascímer - a száraz homokpusztán vígan él a többi növény "támogatásával"

Hegyi len - Linum austriacum. Nevével ellentétben síkvidéken is megél

Magyar cickafark - Achillea pannonica. Jellegzetessége a selymes szőrözöttség és a "sodrott" levelek

Homoki cickafark - Achillea ochroleuca. A virága enyhén sárgás, vajszínű, nem olyan mészfehér, mint sok már cickafark-fajnak. Védett

Közönséges ebnyelvűfű - Cynoglossum officinale

Kígyóhagyma - Allium scorodoprasum

Pipacs, rózsaszínben (Papaver rhoeas)

Egy másik furcsa színű pipacs (Papaver rhoeas)

Kedvenc tavaszi látványom...

Üstökös gyöngyike - Muscari comosum (bár úgy hallom, ennek is más lett a rendszertani neve...)

Mezei szarkaláb - Consolida regalis

Bujdosó mák, fehér virágú alfaj (P. dubium subsp. albiflorum)

Füstike, valamelyik... az biztos, hogy Fumaria sp. A gátépítéssel sok tonna homokot, sódert, földet hoztak a szigetre, ebben bármilyen mag lehetett.

Zászlós csüdfű - Astragalus onobrychis. Reméltem, hogy megtalálom a jóval ritkább homoki csüdfüvet is, de ez eddig még nem sikerült. Sebaj, itt mindig van mit felfedezni :-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.