Összes oldalmegjelenítés

2016. április 22., péntek

Vadvirágnézegető séta a Harangvölgyben, félmaraton után

Lefutottam a budapesti Vivicitta félmaratont, nehezen ment a vége: szembeszél a rakparton, ólomnehéz lábak, végtelen rakpartok, nyüzsgő tömeg, sehogy se közeledő célkapu... jó volt végre célba érni, nyakamban a jó nehéz éremmel elnyúlni a Margitsziget füvén, pihenni. Aztán ismét tudatomba tört a nyüzsgés, a zaj, a rövidebb távok futóinak izgalma, a szpíker jellegzetes hangja a mikrofonban, a dobok vad ritmusa.

Feltápászkodtam, elbúcsúztam a futócimboráktól, hazasétáltam a záporozó virágszirmoktól pettyezett Margitszigeten keresztül, és hazamentem a fényképezőgépemért.
Vágytam ki a természetbe, ahol csend van és vadvirágok, ahol nem kell "rohanni", elbíbelődhetek az apró nézegetni valókkal, a tájjal, szemlélődhetek a napsütötte fűben. Ideális hely erre a Harangvölgy a Normafa alatt!
Így a verseny utáni "nyújtás, átmozgatás, levezetés" egyben igazi mini fotószafarivá változott.
Íme a képek!
Hívogató ösvény a "szánkópályán"


Koloncos lednek - Lathyrus lacteus (védett faj)


Hagymaszagú kányazsombor - Alliaria petiolata


Mogyorós hólyagfa - Staphylea pinnata


Összebújó pitypangok. Gyermekláncfű - Taraxacum officinale


Nyílik még néhány utolsó fürtös gyöngyike - Muscari neglectum


Hegyi sárgaárvacsalán - Galeobdolon montanum


Hegyi sárgaárvacsalán - Galeobdolon montanum


Foltos árvacsalán - Lamium maculatum


Harang-völgy


Nagyvirágú ibolya - Viola riviniana


Tavaszi lednek - Lathyrus vernus


Gumós nadálytő - Sympnytum tuberosum


Tavaszi kankalin - Primula veris



Pongyola pitypang - Taraxacum officinale


Pongyola pitypang - Taraxacum officinale


Hagymás fogasír - Cardamine bulbiferum

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.